8 Ocak 2007 Pazartesi

YURDUMDAN İNSAN MANZARALARI

Efendim gününüz ve haftanız hayırlı olsun.Ne sabahı yahu öğlen olmuş hala sabahı şeriften bahsediyorum sabahtan beri hastanede koşturursam ancak öğleden sonra sabahı şerife yetişirim tabi.Sabah bir gittim hastaneye doktorlarımız beni çok severde 6 ayda bir buyur ederler.Geçen randevuyuda kaçırınca oldumu size bir sene eh bir hayli özlemişler tabi kolay bırakmadılar.Ama ben akıllandım 6 ayda bir kontrollerimi aksatmıycam.Sabah hastane yollarındayken radyoda bir haber duydum efendim.Ben şahsen resmen gülmekten koptum.

Biliyorsunuz bizim milettimiz biraz cin fikirlidir ve herşeye pratik çözümler bulur.Şimdi yine bizim miletimiz cin fikirliliğini gösterdi.Biliyorsunuz ülkemizde muz yetiştirilmekte ve buna Anamur muzu denmekte ama bizim güzide insanlarımız daha büyük diye dışardan ithal edilen çikita muzu tüketmekte.Hatta kendini ülkenin starı sanan sözde starımız gerektiğinde bir numaralı starımız Nane Nane Ajdar bile çikita muz diye şarkı yapmakta.Hal ve durum böyle olup Anamur muzu rağbet görmeyip ithal muz tüketilince bizim muz üreticileri bu duruma bir dur demeye karar vermiş



Demişlerki madem millet büyük muz seviyor bizde üniversitelerle konuşalım büyük muz üretelim bunada bir isim bulalım.İyi ne güzel bir gelişme değilmi.Buldukları isim mi dediniz.Hazır olun sıkı durun söylüyorum.Azman ve Şimşek.




Yanlış duymadınız muza buldukları isim Azman ve Şimşek.Tam fıkra gibi değilmi hadi Şimşek i anladımda Azman cidden ilginç bir isim.Oldu olacak alternatif ismler Kara Şimşek,Tazman,Gazman v.s. bu liste uzar gider.Valla anneme söyledim e ne varki bunda diyordu ne yokki muza bulunan isimler düşünsenize pazardan yada manavdan bir kilo muz alıcaksınız.Muz alırken artık şu şekilde bir diyalog olasıdır.

Müşteri:Pardon ben bir kilo azman alıcaktım.
Manav :(içten içe güler)Buyur abi başka bir istediğin bak buda Azman ın akrabası Portakal Osman bundanda veriyimmi biraz.
Müşteri:Yok sağol dalga geçiçek başka birini bul lütfen
Manav:Yok abi ne dalgası siz tanışmıyorsunuz tabi bu Azman'ın kayın biraderi portakal Osman

Bu diyalog böyle uzar gider herhalde seviyorum bu ülkeyi ve insanlarımızı ve buldukları pratik çözümleri.Yoksa hergün ben neyle gırgır geçicem değilmi.Kendinize iyi bakın ve sevgiyle kalın efendim.Hepinize iyi haftalar.

Hiç yorum yok: