9 Eylül 2008 Salı

YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİR ŞEYLER VAR

"Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği"

Ne güzeldir değil mi Ataol Behramoğlu ' nun yukarda ki dörtlükle başlayıp devam eden şiiri.Şiirin devamını biliyorum tabi ama bugünkü konu şiirin başlığı yani yaşadıklarımızdan öğrendiklerimiz.Aslında insan her gün yeni bir şeyler öğreniyordur hayatta yeter ki gece yatağına uzanınca bugün neler oldu diye düşünebilecek kadar vakti olsun insanın.Dünde böyle bir gündü benim için.



Malumunuz iş yok güç yok tek işim Kpss ye çalışmak ondan arta kalan vakitlerimde bir sitede takılırım.Dünde böyle günlerden biriydi biraz hoş görüyle yaklaşınca zamanında sevmediğin bir insanı bile sevmeye başlana bileceğini öğrendim.Birde gerçekten arkadaşlık diye bir şeyin olduğunu.Uzun zamandır unutmuştum arkadaşlık kavramını.Teknolojide ilerlediğine göre ancak sanal alemde hatırlanabiliyor bunlar.Real hayatta maalesef arkadaşlık kavramını unutalı da çok oluyor.Sanırım lisedeydim arkadaşlık kavramını en son gördüğümde.Aynı şehirde de olsa arkadaşlarıyla ancak msn de görüşen en yakın arkadaşına hadi şurada görüşelim denince karşısına bir bahaneyle çıkılan insan nasıl hala arkadaşlık kavramına inansın ki.Neyse konumuzu fazla dağıtmayalım ne diyorduk yaşadıklarımızdan öğrendiklerimiz.Kimseye güvenmemem gerektiğini bildiğim halde istendiği takdirde yeniden güvenilebileceğini öğretti yaşam bana bide sevginin ne olduğunu sevdiğin insan için neler yapılabileceğini.Onun mutluluğunu için ilk başlarda hoşlanmadığın birinden bile yardım alıp o insanı anlayabiliyormuşsun.


Dün bunları öğretti yaşam bana ve hala diyorum ki öğrenecek daha çok şeyim gidilecek daha çok yolum var.Peki ya sizler bu yazıyı okurken beş dakika bile olsa durup düşünün bakalım sizler neler öğrendiniz yaşamdan.

2 yorum:

sensizken dedi ki...

YAŞADIKLARIMDAN NELER ÖGRENDİM?

YAS 5
Anne ve babamın birbirlerine bağırmalarının beni ne kadar korkuttuğunu öğrendim.

YAS 7
Meşrubat içerken gülersem içtiğimin burnumdan geleceğini öğrendim.


YAS 12
Bir şeyin değerini anlamanın en iyi yolunun bir sure ondan yoksun kalmak olduğunu öğrendim.

YAS 13
Annemle babamın el ele tutuşmalarının ve öpüşmelerinin beni daima mutlu
ettiğini öğrendim.

YAS 15
Bazen hayvanların kalbimi insanlardan daha fazla işittiğini öğrendim.

YAS 18
İlk gençlik yıllarımın keder, şaşkınlık, ıstırap ve aşktan ibaret olduğunu öğrendim.

YAS 24
Aşkın kalbimi kırabileceğini ama buna değer olduğunu öğrendim.

YAS 33
Bir arkadaşı kaybetmenin en kestirme yolunun ona ödünç para vermek olduğunu öğrendim.

YAS 36
Önemli olanın başkalarının benim için ne düşündükleri değil, benim
kendi hakkımda ne düşündüğüm olduğunu öğrendim.

YAS 38
Eşimin beni hala sevdiğini, tabakta iki elma kaldığında küçüğünü
almasından anlayabileceğimi öğrendim.

YAS 41
Bir insanin kendine olan güveninin, başarısını büyük oranda belirlediğini öğrendim.

YAS 44
Annemin beni görmekten her seferinde sonsuz mutluluk duyduğunu öğrendim..

YAS 46
Yalnızca minik bir kart göndererek bile birinin gönlünü alabileceğimi öğrendim.

YAS 49
Herhangi bir işi yaptığımdan daha iyi yapmaya çalıştığımda, o işin yaratıcılığa dönüştüğünü öğrendim.

YAS 50
Sevgi, evde üretilmemişse, başka yerde öğrenmenin çok güç olabileceğini öğrendim.

YAS 53
İnsanların bana, izin verdiğim biçimde davrandıklarını öğrendim.

YAS 55
Küçük kararları aklımla, büyük kararları ise kalbimle almam gerektiğini öğrendim.

YAS 64

Mutluluğun parfüm gibi olduğunu, kendime bulaştırmadan başkalarına
veremeyeceğimi öğrendim.

YAS 70

İyi kalpli ve sevecen olmanın, mükemmel olmaktan daha iyi olduğunu öğrendim.

YAS 82
Sancılar içinde kıvransam bile başkalarına baş ağrısı olmamam gerektiğini öğrendim.

YAS 90
Kiminle evleneceğin kararının hayatta verilen en önemli karar olduğunu öğrendim.

YAS 95
Öğrenmem gereken daha pek çok şeyler olduğunu öğrendim.

Dün sabaha karşı kendimle konuştum.
Ben hep kendime çıkan bir yokuştum.
Yokuşun başında bir düşman vardı.
Onu vurmaya gittim kendimle vuruştum.

........ dedi ki...

Teşekkür ederim canım güzel yorumun için