3 Aralık 2007 Pazartesi

TÜRKİYEDE ENGELLİ OLMAK

Bugün 3 Aralık Dünya Özürlüler günü ve bende bu gruba dahilim.Özrüm el kaslarımla ilgili olduğu için günlük hayatımı aksatmıyor ihtiyaçlarımı normal bir şekilde giderebiliyorum peki ya bu şansı olmayanlar.Onların durumlarını hiç düşündünüzmü yaşantılarının zorluğunu.Ben dizim ara sıra yokladığı bu yoklamaları bir hafta evde yatmama mal olduğu için her gün dua ediyorum bunada şükür diye peki ya bir ömür boyu yatağa bağımlı olarak yaşayanlar yaptığımız evleri alışveriş merkezlerini planlarken yada otobüslerimizi üretirken ne kadar düşünüyoruz onları?

Yapılıcak şey çok basit aslında özürlülere özel otobüs üretmek yada buna niyetlenmek sonrası kendiliğinden geliyor zaten buna inanın yeter.Burda hayatımı ve yaşadıklarımı anlatmaya kalkışsam sayfalar yetmez sözün kısası isteyin yeter.Hayatım hep başarıyla dolu olmasına rağmen tek bir konuda başarısızlığa uğradım onca çabama rağmen hala işsizim.Bu ülkemizin kanayan bir durumu zaten.Hani diyorum engellilerin hayata karışması için iş olanağı sağlayamaz mı devlet.Biz engellilere özel okullar açılsa bitirdiğimizde işlerimiz garanti olsa bizlerde hiç olmazsa geleceğe güvenle bakabilsek.

Öyle yada böyle bugün bizlerin engellilerin günü ve bir günde olsa engelli olmanın zorluklarını anlattım sizlere.Biz engelliler için durum bu ve çözümleri büyük olarak görünsede aslında basit çözümler.Ne dersiniz çözümler için adım atmaya denemeye değmezmi.Türkiyede bu şartlarla yaşıyor olsak bile dünya özürlüler günü kutlu olsun.

Hiç yorum yok: