22 Ağustos 2008 Cuma

10 YILIN ARDINDAN

"Rahmetli Annaneme"

10 YIL ÖNCE 22 Ağustos

Bugünün anlamı büyüktür bende bundan 10 sene evveli halamlardayım ilkokulu yeni bitirmiş bir çocuğum o zamanlar Annanemle akraba düğünü için çıkıyorum yola.Terminalin karşısında duruyor otobüs geçitten geçiyoruz giriyoruz terminalin içine oturacak yerlere doğru ilerliyoruz tam o sırada bir otobüs giriyor gara ve o otobüs pek çok şeyin belki de hayatım boyunca hep kendimi suçlayacağım bir kazayı beraberinde getiriyor.Suçluyum annanem beni son anda itip kendisi tekerin altında kalıyor hani kıl payı kurtulmak derler ya...Dün geceyi bugüne bağlayan saatlerden biri gece 3.5 falan telefon çalıyor bir şeyler olduğu belli yiğenim le göz göze geliyoruz soruyorum yok bir şey diyor.O yok bir şeyin koca bir yalan olduğunu nacak eve dönerken apartmandan çıkan insanları görünce anlıyorum.Sonra annanemin öldüğünü anlıyorum kardeşim küçük ben ilkokulu bitirmişim.

Bugün:

Çok zaman geçti tüm bunların üstünde bugün annemle konuşuyordum da tam 10 sene oldu dedi 5 yada 6 diye biliyordum meğer ne çabuk geçermiş seneler.Annem sabahtan mezarlığa gitmiş ben ve kardeşim uzun zamandır gitmiyoruz mezarlığa hepimizin büyük adamlar olmamızı isterdi her sene okul setlerimiz hazırdı okullar açıldığında.Kim bilir belki de ondandır öldükten sonra hiç bir zaman eskisi gibi olmadı okulların ilk günü.Büyüdük ama adam olabildik mi hala bilemiyorum.




Çok zaman ve çok sular geçti olayların ardından ama hala hatırıma gelir ve aynı soruyu sorarım kendime neden annane neden beni son anda kenara çekip kendini tehlikeye atıp ölümüne sebep oldun annemin emanetiydim dimi hangimizin canı emanet değil ki...

3 yorum:

sensizken dedi ki...

Allah Rahmet Eylesiiiiin...

Annanenin yerinde olsan sen de, ben de aynı şeyi yapardık. Bu olay yüzünden kendini suçlama. Çok üzücü bir olay seni çok çok iyi anlıyorum.
Başınız sağolsun Canıııııım.

........ dedi ki...

Teşekkür ederim canım

Beter Böcek dedi ki...

Kendini suçlama desem nafile olacak biliyorum. Vicdan bu ister istemez sorgular kendini.
Başın sağolsun, mekanı cennet olsun.
Seni kendi canından daha çok sevdiği için şanslısın.
Sevgilerle.