26 Kasım 2008 Çarşamba

KARA KUTU GRUBU VE BİR İŞE YARAMAZ ŞARKILAR

"Bugün benim için özel bir gün hayatımın her anına değer katan insanın kahramanımım doğum günü doğum günü yazısı yazmam gerekiyor değil mi denedim inanın denedim ortaya çıkan şey deli saçması cümlelerdi bugüne dair söylenecek ne varsa benden önce söylenmiş ve şarkı yapılmıştı çünkü Turgut Berkes ve grubu tarafından ben yine geç kalmıştım söylenecek sözler çoktan şarkı yapılmıştı..."

Turgut Berkes’i Kara kutu albümüyle tanıdım iki yıl kadar önceydi sanırım hayatı boyunca izlediği dizi sayısı toplasan 5 i geçmeyen bir adam o gün tabir-i caizse televizyona yapışmıştı.Sebep tek bir şarkıydı Turgut Berkes'in kara kutu albümündeki ışığın parçası o anda anlamıştım bir şeyler söylemek içinde yazmak içinde aslında çok geç kaldığımı adam bundan kim bilir kaç sene önce söylemek istediğim her şeyi söylemiş dahası şarkı yapmıştı .O şarkıyı ve albümü bulabilmek için ne kadar çaba sarf ettim şarkının yayınlandığı dizinin o bölümünü kim bilir kaç sefer seyrettim inan ben bile hatırlamıyorum şimdi.Albümü bulabilmek için sarf ettiğim çabayı ve o albüme ulaşacağım derken kaç kere delirmemek ve sinirlenmemek için keçileri saydığımı söylemiyorum bile onun ayrı hikayesi var çünkü yazmaya sayfalar yetmez.Sadece şunu söyleyeyim yaklaşık iki ay albümü aradım.

Albümü bulduğumda tek bir söz söyledim bunca senedir Yavuz Çetin'in intiharına üzülürken Turgut Berkes'i keşfetmekte çok geç kalmışım ya.Az değil nerdeyse o zamanlar 5 senelik albümdü dinlediğim albüm.Üstelik öyle tek dinlemede rafa kaldırılacak albüm değildi ömürlük albümdü .Bakınız ben iki senedir keyifle dinliyorum albümün her notasını her sözünü.Aradan bir süre zaman geçti ve Turgut Berkes kara kutu gurubunu kurdu yeni albüm parçalarını web sitelerinde yayınlamaya başladılar.Şarkılarının adlarını bir işe yaramaz şarkılar koydular bense yeni şarkılarını her dinlediğimde sövüyorum içimden ulan diyorum kendi kendime bu şarkılar bir işe yaramaz şarkılarsa senin yazdıkların ne kızım.

Yeni değil onların şarkılarını dinlediğim ilk günden beri bu soruyu soruyorum kendime.Etrafımdaki pek çok insan iyi yazıyorsun der bide ben sadece gülerim benim kelimelerim yok çünkü söyleyeceğim tüm sözler bundan kim bilir kaç yıl önce Turgut Berkes tarafından söylendi ve notalara döküldü adına zamanla bir işe yaramaz şarkılar dediler.Banaysa sadece dinlemesi kaldı hayatımın her anına değer katan insanın doğum gününde bile benim bir işe yaramaz kelimelerim değil onların şarkıları var çünkü.Onların kim bilir daha kaç özel günüme eşlik edecek şarkıları...

1 yorum:

uctemmuz dedi ki...

Canım benim...nerelerdesin...:)