17 Ekim 2008 Cuma

HAYATIMIN FD HALİ

"Aşk bumu
Aşk acımı acıtır mı incitir mi
Aşk bunu bana yapmaya mecbur mu"

Bir adam var bizim kuşak Özdemir Asaf'ın Lavinya şiirinin müthiş yorumuyla tanıdı onu biraz daha gençler ise Fd dediler ona.O adamı ilk dinlediğimde küçüktüm ortaokuldaydım sözcüklerinde benim hikayemi anlatıyordu sanki gün geldi konserinde buldum kendimi albümlerindeki tadından çok farklıydı konseri normaldir dedim canlı performansı elbette albümden farklı olacak daha çok keyif alacaksın.Aldığım keyif değildi oysaki hayal kırıklığıydı .Bir süre hiç dinlemedim ta ki aşkı keşfedene kadar aşkı keşfedişim onu yeniden keşfedişim oldu o aşkın Fd haliydi çünkü.

Bir insanı bir günden ertesi güne nasıl değişir ve bu adam nasıl olurda benim dile getiremediğim cümlelerden oturur şarkı yapar bunu hiç bir zaman anlamadım.Anlasam şimdiye kadar ya filozof olurdum yada kelimelerle son derece iyi oynayabilen bir şair .Oysaki hiç biri değilim eskiden şairdim ama ya büyüyünce masallara inanmak ve bir şeyler karalamak daha zor olduğundan olsa gerek yada aşkın ve müziğin Fd halini keşfettiğimden beri kendime şair demekten utanıyorum ki yazamıyorum.Evet itiraf ediyorum kendime hala yazarım diyemiyorsam sebebi senelerdir bildiğim en güzel masalları anlatan Feridun Düzağaç tır.Bugünler de daha sık dinliyorum onu şarkısında da dediği verilecek olan sözlere yeniden masallara inanmaya ihtiyacım var çünkü.O söylüyor bütün gün ben dinliyorum sonunda babamı arıyorum halini hatırını sormak için çocukluğum un bir yanı şarkılardaysa diğer yanı da babam çünkü.Bir gün yoldayken Feridun Düzağaç’ın Buralardan gitme şarkısını dinlerken büyüdüm ben ruhumu hep çocuk bırakarak yanımda babam vardı o gün o yüzden kendisi hiç bilmese de o şarkıyı her dinledikten sonra babamı ararım.Benim çocukluğuma yetişemedi bari büyüklüğüme yetişsin diye.


Bir adam düşünün bir yanım hep çocuk kaldı hala onun şarkılarındaki gibi sanıyor hayatı o çocuğu hiç büyütmeyeceğim hep böyle kalacak var olduğu sürece hep masallarda ve şarkılarda arayacak aşkı evet belki bulamayacak ve acı çekecek o zaman yine hayatın fd hali girecek devreye bir şarkıyla kendine gelecek ve hep var olacak çocukluğum...

Hiç yorum yok: