11 Şubat 2007 Pazar

BARDA

Bu film hakkında çok çelişkilerim vardı başlarda bir yandan gitmek için deli gibi çırpınıyordum bir diğer yandan her gitcem dediğimde gitmiş olan yada filmin konusunu bilen insanların konuyu anlatmaya başlamasıyla içim bir fena oluyor vazgeçiyordum.Bunun bir orta yolu yokmuydu vardı elbet.Hiç kimseyi dinlemeden kulağımı tıkadım ve gittim.gitceğim filmi duyan herkes başladı filmin konusunu okudukları kadarıyla anlatmaya yok efendim konusu güzel değilmişte yok efendim şiddet sahneleri fazlaymışta son 10 dakika kalana kadar bana filmden vazgeçme terapisi uygulandı bıraksam devam ederlerdi ama film başlıycak ben kaçar deyip 10 dakika önceden girdim filme.Ah ah keçi inadım tuttu bir kere hiç dinlermiyim iyikide dinlememişim de gitmişim.


Filme gelince gerçektende olağanüstü bir filmdi.Ha şiddet yokmuydu vardı elbet bazı kötü sahneleri yokmuydu oda vardı argo dil yokmuydu elbette vardı ama tüm bunları bir kenara bırakırsak film gerçekten olağanüstü bir filmdi.Biliyorum belki garip gelebilir ama ben filmin sonunda ağlayarak çıktım ve bunun sebebi kesinlikle filmde gördüğüm şiddet sahneleri değildi.Aslında filmi iki taraflı ele almak lazım bence.Birincisi olayları gerçekten yaşayanlar tarafından ikincisi tüm söylenenlere kulağını tıkamış biri tarafından.Filmi ister istemez izleyici gözünden izledim bende filmden çıktığımda aklımda bir soru vardı. Her ne kadar uçlarda kalmış biri olursan ol kimse sana bar basıpta o insanlara tecavüz ve işkence hakkını veriyormuydu .Sonuçta en azından filmde adalet yerini buldu peki ya gerçek hayatta .Sonuçta filmde yaşanmış bir olay canlandırıldı.Filmde adalet yerini buldu ve izleyenler içimiz huzurlu bir şekilde gerçek hayataki yaşantımıza devam edebiliyoruz bir şekilde.Peki ya bu olayı yaşayıpta hayatına olağan şekilde devam edemeyenler.

Neticede derimki gitme imkanı olupta çevresinden etkilenenler duyduklarınızı unutun ve gidin bu filme.Filmde ki herkes rolünü muhteşem oynamış bu filmden çok yıldız çıkar ve kesinlikle sinemada izlenmesi gereken bir film.Ki ben hiç bir film için böyle bir cümle kurmamış bir insanım çünkü bu film gerçekten çok farklı sahnelerin kesinlikle sinemada izlenmesi gerek.Birde aldığım bir duyuma göre filmin kaldırılması gündemdeymiş olayı anlatanın izni alınmadığı iöin o yüzden ne kadar erken izlerseniz o kadar iyi.

2 yorum:

........ dedi ki...

Slm canım bir kaç gündür yazılarından uzak kaldım.
Ama geldim.Barda filmini hafta sonu bahçeliye gittim orda oynamıyormuş o yüzden izleyemedim.Umarım bu hafta aksilik çıkmaz.
Olayın gerçek kahramının Hürriyet gazetesindeki röpörtajını okudum,olay aslında barda değilde kişinin evinde geçiyormuş.Ve Ankara Çankayada.
Olayları okudukça kendime gelemedim.
Ama ne oldu adalet yerini bulduda,bu caniler Rahşan Ecevit affıya bir kaç yıl yatıp geri çıkmışlar.
İşte burası Türkiye olan hep madurlara oluyor.Caniler yine bütün pislikleriyle ortada doşaşıp can yakmaya devam ediyor.

RECEL

........ dedi ki...

Reçel canım öncelikle hoş geldin.Filme gelince bencede seansını bul ve git filme ben röportajları okumadım hiç bana bizimkilerin film öncesi uyguladığı filme gitmemem için düzenlenen seans yetti.İnanırmısın film başlamadan acayip gergindim film bitince bumuydu ya gerdikleri dedim.Bende olayın Çankayada bir barda geçtiğini duydum ama önemli olan yaşanmış olması.Adalet konusunda haklısın bu ülkede adalet yok canım sadece fimlerde var.