12 Şubat 2007 Pazartesi

GEÇMİŞE KÜÇÜK BİR YOLCULUK

Efendim akşam-ı şerifleriniz hayırlı olsunn.Haber yok dedim verdiğim sözü tutuyorum cidden haber izlemiyorum.Tam tersi evde son bir haftadır tam bir kızlar kampı şeklinde yaşadığımız için evdeki en küçük olan ki kendisi beş buçuk yaşında aktarıyor bizlere haberleri.Hayretler içinde dinliyorum bende.Neyse bugünkü konumuz yazmaya nasıl başladığım.

O zamanlar ortaokuldayım efendim her Türkçe hocası gibi bizim hocamızda bizlere kitap okuma saatleri veriyor.Ben bu saatlerde arkamda oturan ve ortaokul boyunca tartışığım sonraları bin arkadaşıma değişmiyceğim insanla İpek Ongun okuyorum.Dikkatinizi çekiyim önlü arkalı millet tenefüste biz iki deli oturmuş okuduğumuz kitabı tartışıyoruz.O zamanlar karar verdim günlük yazıcaktım.Hatta ilk günlüğüm mor kapaklı bir ajandaydı ve adıda winnie idi.Allahım ne hafıza ama nitekim ilk günlüğümü orta sonun ikinci yarısında yazmaya başladım.Allahım sen büyüksün nasıl bir hafıza verdiysen artık hala hatırlıyorum ilk günlüğümü.İşte böyle tutmaya başladım günlüğümü İpek Ongun'un kitaplarındaki Serra'yı örnek alarak.Ben büyüdüm Serrada büyüdü elbet her kitapta biraz daha yaklaşmıştı kendime.İki sene önce bir sonbahar Serra evlendi kitap bitti.Beraber büyüdüğüm kahramanın masalı bitmişti.Ortaokul arkadaşımla ilişkim hala ilk günkü gibi bazen birbirimize darılsakta ve eski günlerdeki gibi konuşmasakta söz konusu o arkadaşım hatta arkadaştanda öte dostum oldumu akan sular durur bende.O benim ortaokuldan beri her zaman yazmam için ailemden sonra tek destekçim.Tüm bunları niyemi anlattım dün gezerken İpek Ongun'un yeni kitabı çıktığını duydum.Serra'nın devamı.Birden hatıralarım canlandı gözümde ve paylaşayım dedim.

Artık yavaştan yazının sonuna gelme vakti yarın kampımızda temizlik varda hem ne kadar kısa sürerse okadar iyi.Yarında evdeki tozcuklara ölüm günü kızlar kampımızda sonrada benim sivri zekalı hopörlerin icabına bakıcam.Neyse efendim sevgiyle ve mutlu kalınız.

2 yorum:

deli mine dedi ki...

nednedir bilmem benm de ilk başta anlaşamadigim insanlar sonra çok yakınım olmuştur.. kötü yüzü önce görüyoruz da öyle kabul ediyoruz belki de.. ah ah benim de çok komik bir günlügüm vardi.. günlük düşkünleri keşfetmesin diye öyle uyduruk bir defterdi ki görsen gazete kenarına yaz daha iyi dersin :)) ama hala saklarim ayri :)
el ele hızlıca halledersiniz daa yüzlüklerinizi birleşitrin ;P
öptm cnm
baş baş
cns

........ dedi ki...

Cansucum benim anlaşamadığım tek insandı o arkadaşım yani arkadaşlık tarihimde bir ilkti kendisi.Benim günlük her zaman düzenliydi zaten biri okumaya kalksa beni yazımdan dolayı çinli felan sanırdı.Temizliği hallettik zaten aman ne halletme halledelim derken gazi bile oldum.Neyse canım bende öptüm sevgiyle kal.